FAQ
1. Bestilling af varer
Varer kan købes på anteca.dk, telefonisk og pr. e-mail. Du får en e-mail bekræftelse af ordre, når vi har registreret din bestilling, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt.
Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og evt. printer den ud.
Anteca ApS kan annullere din ordre, som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
2. Priser
Alle priser på anteca.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms.
Fragt- og leveringsomkostninger, er gældende Post Danmark eller Brink Transports priser.
3. Betalingsbetingelser
Betaling for bestilte varer kan ske ved bankoverførsel. Efter modtagelse af vores faktura pr. e-mail.
4. Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.
5. Ændring eller annullering af ordre
Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved, at kontakte Anteca Aps på anteca@anteca.dk , eller telefonisk på tlf. 20 74 82 00.
Vi hjælper dig med at ændre din ordre, men kun hvis varen/varerne ikke er blevet produceret eller er afsendt.
Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages returret, gælder ikke specialfremstillede varer, her er der ingen returret.
6. Reklamationsret
Hos anteca.dk får du 24 måneders reklamationsret på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, eller almindelig slitage. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 14 dage, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Du kan sende en e-mail på anteca@anteca.dk hvor du oplyser dit fakturanr. og en fejlbeskrivelse.
Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med adressen, hvortil du skal sende varen.
Det er ikke muligt at aflevere varen personligt på vores adresse.
Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er tilstede.
Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget, og at afhjælpningen eller omleveringen ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os.
Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for, at aftale det videre forløb.
7. Fortrydelsesret
Som forbruger har du fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb. Det gælder dog ikke specialfremstillede varer, her er der ingen fortrydelsesret.
Når du ønsker, at udnytte fortrydelsesretten, vil vi opfordre dig til at e-maile eller ringe til os.
Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen.
Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag/søndag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag.
Hvis vi modtager din henvendelse inden for tidsfristen, og du returnerer varen umiddelbart efter, du har modtaget e-mailen, så er din retursag inden for tidsfristen.
Du kan kun benytte dig af din returret, såfremt varen returneres i samme stand og mængde, som du modtog den. Varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret. Da original emballagen oftest har en, for varen, væsentlig værdi vil fortrydelsesretten ikke kunne benyttes, hvis denne mangler.
Ved returnering, genplaceres varen således i producentens salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.
Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, sender vi dig pengene. Du må forvente, at der kan gå op til 14 dage.
Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.
Det er vigtigt at du ikke blot sender din vare retur, men giver Anteca ApS besked inden. Derfor bedes du rette henvendelse gerne via en mail til anteca@anteca.dk Herefter afventer du blot svar om nærmere instrukser.
Transportskader
Alle transportskader skal meddeles straks til Anteca ApS.
Erhvervskunder - B2B (Business to Business)
Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt.
8. Ansvar
Anteca ApS påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse.
Anteca ApS påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager: indirekte skade eller følgestab, driftstab; tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing; tab, som du kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger.
Anteca ApS påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.
9. Forsendelse og levering
Som udgangspunkt sender Anteca ApS lagervarerne samme dag, hvis ordren er afgivet inden for normal arbejdstid. Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet.
Anteca ApS estimerer normalt en leveringstid på max 4 hverdage på lagervarer med forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor Anteca ApS´ indflydelse. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt.
Vores leverancer sker i samarbejde med Post Danmark eller Brink Transport.
Leveringsomkostningerne beregnes afhængig af antallet af varer, deres vægt og størrelse. Du kan altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.
Anteca ApS leverer til hele Danmark.
Vigtig information vedr. levering
Forsendelser op til 20 kg. bliver leveret med Post Danmark til alle brofaste private adresser. Bestiller du en vare, der vejer mere end 20 kg., anvendes Brink Transport eller lign. fragtfirma.
10. Varemodtagelse
Når du modtager dine varer, skal du huske, at kontrollere for eventuelle synlige skader.
Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet, men med forbehold for eventuelle skader på indhold.
Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte.
Når du afviser en vare
Kontakt altid Anteca ApS på telefon 20 74 82 00 og meddel, at du har afvist varen.
Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til Anteca ApS på telefon 20 74 82 00.
Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail straks efter modtagelse.
Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, bør du kontakte os, der hjælper dig med at løse problemet.
11. Generelt
Anteca ApS tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører, samt Force majeure.